Ambassade Legalisaties
Een ambassade legalisatie zorgt ervoor dat een document ook gebruikt kan worden in het land van bestemming. De legalisatie van een ambassade is daarmee het allerlaatste station in het legalisatietraject. De consul of ambassadeur bevestigt met de ambassade legalisatie dat een document officieel is erkend door het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken.
Bij het verhandelen van goederen kun je bij een exportzending te maken krijgen met de legalisaties van specifieke documenten. Als deze documenten in het buitenland gebruikt worden moeten ze door een ambassade of consulaat gelegaliseerd worden. Vaak zijn door een ambassade gelegaliseerde documenten nodig voor de inklaring van goederen of vrijstelling van belastingen.
​
Daarnaast kun je als persoon ook te maken krijgen met ambassade legalisaties als je een officieel document of certificaat in het buitenland wilt gebruiken. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als je gaat emigreren of in het buitenland gaat werken.
Waarom KES Legalisatie?
Ambassades kennen allemaal hun eigen procedures. Zo kun je denken aan verschillende inlevertijden, sluitingsdagen, betaalmethodes en andere formaliteiten die per ambassade of consulaat verschillen. Bij KES Legalisatie nemen wij dit tijdrovende proces dagelijks voor onze klanten uit handen.
​
Op deze website kun je per bestemmingsland zien hoe lang een legalisatietraject duurt en wat de legalisatiekosten zijn.
​
Maak gebruik van onze expertise en kies voor de snelste en makkelijkste weg om je documenten door ambassades te laten legaliseren.
Hoe werkt een ambassade legalisatie?
Afhankelijk van het type document is het noodzakelijk dat verschillende instanties een legalisatie afgeven voordat de ambassade uiteindelijk een document kan legaliseren. Het meest voorkomende legalisatietraject van handelsdocumenten is de onderstaande.
​
KvK
Handelsdocumenten en handtekeningen van rechtspersonen worden gecontroleerd door de Kamer van Koophandel
BuZa
Het ministerie van Buitenlandse Zaken kan vervolgens door met het legaliseren van de stempel van de KvK
​
Ambassade
Een ambassade legalisatie is de laatste stap van het traject en zorgt ervoor dat het document in gebruik kan worden genomen
Het ligt er dus aan wat voor een document een legalisaite van een ambassade nodig heeft. Als het (handels)document niet door de KvK kan worden gelegaliseerd is het noodzakelijk om deze door een andere instantie te laten erkennen.
Geef je ambassade legalisatie uit handen!
Wil je weten wat de voordeligste manier is om je documenten in Nederland of België bij verschillende ambassades te laten legaliseren?
​
Wil je weten wat de mogelijkheden zijn om je document te laten legaliseren?
Vraag een vrijblijvende offerte op om de duur en kosten van je ambassade legalisatie te laten berekenen.